Документи
Методична скриня
Орієнтовна програма проведення Всеукраїнського учнівського конкурсу науково-до

ПРО ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС

“МИРНИЙ КОСМОС”

  1. Мета й основні завдання конкурсу
  2. Всеукраїнський конкурс молодіжної творчості “Мирний космос” (далі Конкурс) проводиться з метою виявлення, розвитку та підтримки творчої обдарованої учнівської молоді незалежної України в аерокосмічній галузі.
  3. Проведення конкурсу сприяє вирішенню таких основних завдань:

- становлення та розвиток стійкого інтересу підростаючого покоління України до авіації і космонавтики, науки і техніки та пов„язаних із ними екологічними, гуманітарними та соціальними проблемами;

- прищеплення стійких дослідницьких умінь і навичок творчої обдарованої молоді у практичній площині розвитку науки і техніки;

- популяризація серед молоді держави наукових і технічних досягнень щодо вивчення й освоєння космосу.

  1. Організація конкурсу
  2. Конкурс організовує та проводить Українське молодіжне аерокосмічне об„єднання “Сузір„я” (УМАКО “Сузір’я”) спільно з Національним центром аерокосмічної освіти молоді України.
  3. Конкурс проводиться у два етапи:

перший, - починаючи з січня, - передбачає проведення шкільних, міських (районних) і обласних конкурсів, що ставлять за мету апробацію та презентацію творчих робіт для участі у другому (фінальному) етапі;

другий - у вересні - передбачає відбір робіт фаховими журі конкурсу для участі у фіналі та проведення фінальних змагань, виявлення переможців і призерів.

  1. Для організації, проведення та нагородження переможців і призерів конкурсу створюється оргкомітет, склад якого затверджується рішенням Правління УМАКО “Сузір’я”.
  2. Для якісного та об„єктивного відбору та оцінювання творчих робіт учасників створюється фахове журі конкурсу в різних номінаціях, склад яких підбирається та затверджується оргкомітетом конкурсу.

Рішення фахового журі конкурсу щодо оцінювання, визначення переможців і призерів та підбиття підсумків конкурсу є остаточним.

  1. Учасники конкурсу та умови проведення
  2. Конкурс проводиться за умов індивідуальної та командної першості учасників.
  3. В індивідуальних змаганнях беруть участь:

- учні загальноосвітніх шкіл, ліцеїв, гімназій, коледжів тощо;

- учні професійно-технічних училищ;

- вихованці позашкільних освітніх закладів, члени творчих підліткових і молодіжних об„єднань тощо;

  1. У командній першості беруть участь колективи гуртків, клубів, об„єднань тощо, або тимчасові командні творчі колективи чисельністю не менше трьох осіб.
  2. Учасники конкурсу поділяються на дві вікові категорії:

учнівська молодь віком 8-12 років;

учнівська молодь віком 12-17 років;

  1. Учасники першого етапу конкурсу надсилають свої роботи на адресу регіональних відділень УМАКО “Сузір„я”.

УВАГА! Для участі у другому етапі регіональні відділення надсилають роботи переможців першого етапу конкурсу не пізніше 12 вересня 2019 року (дата дійсна тільки для 2019 року) на адресу організаторів:

м.Чернівці, НОВА ПОЧТА, відділення №4, вул. Головна, 200

Яценко В.В.

+38 050 337 58 22

АБО

Чернівецький міський центр юних техніків ім. Л.К.Каденюка.

Міський центр УМАКО «Сузір'я», конкурс “Мирний космос” вул. Головна, 220, м. Чернівці,

58032, Україна

Тел/факс: (03722) 4-48-32

+38 050 337 58 22 Яценко В.В.

Роботи, що надійшли після вказаної дати - розглядатися не будуть!

Фіналісти другого етапу конкурсу визначаються фаховим журі до 16 вересня 2019 року (дата дійсна лише для поточного року)

Для участі у фінальному етапі учасники запрошуються оргкомітетом конкурсу, їм надсилаються персональні запрошення.

  1. До роботи учасника додається затверджена заявка на участь у другому етапі конкурсу за формою:
  2. прізвище, ім„я та по батькові автора (авторів) конкурсної роботи;
  3. рік (роки) народження учасника (учасників);
  4. повна домашня адреса, контактний телефон, E-mail;
  5. повна назва навчально-виховного закладу (клас, курс, група тощо) або повна назва позашкільного освітнього закладу із зазначенням секції, гуртка, об„єднання тощо;

- тематика та номінація за якими подається робота до конкурсу;

- прізвище, ім„я та по батькові наукового керівника, керівника гуртка, секції;

- демонстраційні матеріали з описом їх технічних особливостей.

  1. Кожному учаснику конкурсу надається можливість захисту декількох робіт. Одна й та ж конкурсна робота може захищатися в декількох секціях за різними номінаціями.
  2. У фінальному конкурсі передбачається публічний захист власної творчої роботи, а також враховуються відповіді на запитання фахового журі конкурсу в ході співбесіди з теми конкурсної роботи.
  3. Витрати на проїзддо місця проведення другого етапу конкурсу та харчування здійснюються за рахунок відряджуючої сторони. Витрати на проживання учасників цьогорічного (2019 року) конкурсу здійснюються за рахунок організаторів.
  4. Відповідальність за життя, здоров„я та безпеку учасників фінального етапу конкурсу покладається на керівників делегацій.
  5. Номінації та орієнтовна тематика конкурсних робіт
  6. Конкурс проводиться за сімома номінаціями, у кожній з яких визначається орієнтовна тематика творчих робіт.
  7. Ракетно-космічна техніка.

Ракетна та космічна техніка минулого та сучасного. Космічна техніка майбутнього.

Проектування космічного експерименту. Моделі та проекти планетоходів.

Експериментальний ракетомоделізм.

  1. Космічна біологія та медицина.

Медичний відбір, фізична та психологічна підготовка космонавтів до польоту.

Адаптація людини до умов космічного польоту, дослідження проблеми стосунків між членами екіпажу.

Методи медичного контролю за станом здоров'я космонавтів та засоби забезпечення їх працездатності в польоті.

Надання медичної допомоги космонавтам під час польоту.

Засоби та методи профілактики несприятливого впливу на організм людини деяких факторів космічного польоту.

Адаптація космонавтів до земних умов після повернення з космосу.

Забезпечення космонавтів на борту корабля повітрям, питною водою, теплом і пристроями для сну та відпочинку.

Санітарно-гігієнічні засоби забезпечення космічного польоту.

Їжа космонавтів і проблеми їх раціонального харчування.

Біологічні та медичні дослідження в космосі.

Космічні оранжереї, плантації, зоокуточки.

Системи життєзабезпечення екіпажів космічних експедицій під час їх висадки та перебування на інших планетах.

Пристрої та спецзасоби для виживання екіпажів космічних кораблів після їх приземлення (приводнення) в екстремальних умовах.

Використання досягнень космічної біології та медицини на Землі.

Проблема існування життя за межами Землі.

  1. Астрономія.

Сонце, планети, супутники планет, Місяць, комети, астероїди, метеори, метеорити, сріблясті хмари, зодіакальне світло.

Астроклімат, зоряна астрономія, спостереження туманностей, Галактики, астрофотографія, астроприладобудування, астрономічні радіоспостереження, астрономічні прилади для спостереження з космосу.

Астрономія та астрофізика.

Аматорська астрономія.

  1. Екологія та космонавтика.

Засоби виявлення, реєстрації та ліквідації „космічного сміття”.

Космічні засоби виявлення, реєстрації, ліквідація наслідків екологічних катастроф на Землі.

Космічні засоби утилізації наземних промислових відходів і зброї масового знищення.

Прогнозування та запобігання екологічним катастрофам із використанням космічної інформації.

Винесення шкідливих виробництв за межі Землі.

Екологія ракетно-космічної техніки (виробництво, випробування й експлуатація).

Засоби утилізації відходів на борту космічного апарату.

  1. Програмування та обчислювальна техніка.

Удосконалення ракетно-космічної й авіаційної техніки та керування нею.

Проектування ракетно-космічної та авіаційної техніки, досліджень у космосі.

Астрономічні довідники, космічні календарі.

Робота з базами даних.

У роботі вказується: тип програми (контролюючі, обчислювальні, навчальні, демонстраційні, ігрові тощо); час дії, мова програмування; необхідні ресурси ПЕОМ; тема, мета та для кого призначена програма; лістинг програми; меню програми (складові частини); інструкція для користувача; технічні засоби, які автор використовує для досягнення мети; список першоджерел.

  1. Людина. Земля. Всесвіт.

Палеокосмонавтика та космічна археологія:

давні обсерваторії, мегалітичні споруди та пошук слідів палеоконтактів;

загадкові об'єкти та явища на Землі, виникнення чи існування яких пов'язане з космосом;

космічні катастрофи та їх вплив на Землю;

космічні легенди та міфи різних народів світу;

гіпотези про виникнення та будову Землі, планет Сонячної системи.

Цивілізації за межами Землі:

„за” і „проти” НЛО та їх мешканців;

схеми поведінки людини при зустрічі з розумними істотами з інших планет;

способи, методи та засоби пошуку сигналів інших цивілізацій;

можливі форми Розуму.

Всесвіт очима науки:

авторські розробки моделі Всесвіту;

дослідження та моделювання цікавих об'єктів і процесів у Всесвіті;

вивчення впливу космічних явищ і об'єктів на життя людини;

час і простір, пошук методів переміщення у Всесвіті.

Космічна філософія: український космізм;

вивчення філософських уявлень людства про виникнення й еволюцію Всесвіту;

дослідження проблем єдності Всесвіту та людини як його складової частини.

  1. Історія розвитку авіації і космонавтики.

Дослідження історії розвитку вітчизняної та закордонної авіації і космонавтики.

Дослідження біографій учених, конструкторів, льотчиків і космонавтів, які внесли значний вклад у вивчення й освоєння космосу, розвиток авіації і космонавтики.

Шкільна музейна практика, тематичні розділи експозиції, унікальні експонати тощо.

  1. Вимоги до конкурсних робіт учасників

5.1 До конкурсу подаються роботи, що відповідають його тематиці та є творчим доробком самостійної діяльності чи наукового дослідження учасників конкурсу.

  1. На конкурс приймаються індивідуальні та колективні творчі роботи, в яких відображено результати досліджень, спостережень, міркувань авторів із обраної тематики.

Робота має бути викладена українською мовою.

  1. Конкурсну роботу необхідно оформити у вигляді доповіді, реферату, творчого проекту, опису макету, установки, моделі тощо обсягом не більше 20-ти друкованих аркушів (формат А4, розмір літер 14 пунктів із звичайним інтервалом).

Творчі роботи бажано ілюструвати фотокартками, малюнками, схемами тощо, які розкривають сутність, призначення, будову, принципи дії моделі, апарату, устаткування і т.д., обґрунтувати новизну, практичне значення та доцільність запропонованого експерименту чи висунутої гіпотези.

За необхідністю додається ескізний проект із масштабним кресленням, розрахунками та покажчиками тощо, надаються 2-3 стандартних розмірів фото моделей або установок у різних ракурсах.

У роботі вказуються джерела інформації, використаної в роботі

(книги, періодичні видання, адреси сайтів тощо), а також джерела використаних ілюстрацій (фото, схем, креслень, малюнків, рисунків тощо).

  1. Порядок оцінювання робіт і підбиття підсумків

6.1 Оцінювання робіт учасників конкурсу проводиться фаховим журі у складі провідних вчених, викладачів, спеціалістів у певній галузі аерокосмічної науки та виробництва.

6.2. При оцінюванні робіт фахове журі конкурсу враховує:

- науковий рівень представленої роботи, її новизну, обґрунтованість та практичну значущість;

- змістовність публічної доповіді;

- глибину оволодіння автором обраної тематики в ході співбесіди;

- якість оформлення роботи (наявність ілюстрацій, фото, схем додатків тощо);

- складність представленої моделі, макету, установки та якість її виготовлення.

  1. Фахове журі визначає переможців і призерів конкурсу як в індивідуальній, так і в командній першості.
  2. Переможці в індивідуальній першості визначаються сумою балів учасників конкурсу, яка складається з відповідної кількості балів за публічний захист творчої роботи та кількості балів за відповіді на запитання членів фахового журі після захисту роботи.
  3. Переможці командної першості визначаються за сумою зайнятих місць членами команди з усіх номінацій.

У разі однакової суми балів враховується кількість перших, других і третіх місць учасників конкурсу.

  1. Підбиття підсумків творчого конкурсу та нагородження переможців і призерів здійснює оргкомітет конкурсу за представленням фахових журі.
  2. Переможці та призери конкурсу нагороджуються спеціальними дипломами та цінними подарунками.

Визначені членами фахового журі кращі моделі, апарати, установки рекомендуються для участі в експозиції Національного центру аерокосмічної освіти молоді України, на інших виставках та заходах.

Напишите свой комментарий

Введите число, которое Вы видите справа
Если Вам не видно изображения с числом - измените настройки браузера так, чтобы отображались картинки и перезагрузите страницу.



Останні НОВИНИ

Про підсумки обласного конкурсу учнівської молоді «Космос.Людина. Духовність» у 2

Про підсумки обласних науково- практичних конференцій учнівської молоді юних ви

Про підсумки обласного конкурсу- виставки учнівської молоді зі стендового моделю