Документи
КЗ ЦНТТУМ ХОР
Про проведення обласного заочного конкурсу учнівської молоді юних конструкторів

 


                                          

                                                 УКРаїна

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ, НАУКИ ТА МОЛОДІ

ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«ЦЕНТР НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ»

ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

                                                      

 Н А К А З

03.09. 2019                                       м.Херсон                               № 84

 

Про проведення обласного заочного

конкурсу учнівської молоді юних конструкторів,

винахідників та раціоналізаторів

у 2019-20 навчальному році

 

         З метою виявлення обдарованої і талановитої молоді, схильної до пошуково-конструкторської, раціоналізаторської діяльності, залучення учнівської молоді до активного процесу навчання та самоосвіти

 

НАКАЗУЮ:

 

  1. Провести обласний заочний конкурс учнівської молоді юних конструкторів, винахідників та раціоналізаторів у 2 тури: І тур – у листопаді  2019 року, ІІ тур  – у січні 2020 року.

2. Затвердити:

2.1. Інформаційно-методичні матеріали щодо  проведення обласного заочного конкурсу учнівської молоді юних конструкторів, винахідників та раціоналізаторів у 2019-20 навчальному році, що  додаються;

2.2. Склад журі конкурсу, що додається.

3. Завідувачу  відділу  організаційно-масової роботи  Вербині Л.В. забезпечити підведення підсумків конкурсу відповідно до інформаційно-методичних матеріалів.

4. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

 

Директор                                                                                      О.В.Рудика

 

 

 

                                                                

                                                                           

 

 

                                                                         ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ комунального закладу «Центр науково-технічної творчості учнівської молоді»

Херсонської обласної ради                                           03.09. 2019 р.  № 84

 

Склад журі

 

обласного заочного конкурсу учнівської молоді

  юних конструкторів, винахідників та раціоналізаторів

у 2019-20 навчальному році

 

 

  1. Рудика О.В., директор комунального закладу «Центр науково-технічної творчості учнівської молоді» Херсонської обласної ради, голова журі;
  2. Карпенко Віра Петрівна, вчитель Херсонського фізико-технічного ліцею при ХНТУ та ДНУ Херсонської міської ради, член журі;
  3. Вербина Л.В., завідувач відділу комунального закладу «Центр науково-технічної творчості учнівської молоді» Херсонської обласної ради, член журі;
  4. Дягіль І.А., смт. Білозерка Херсонської області, член журі;
  5. Процюк О.І., керівник гуртків комунального закладу «Центр науково-технічної творчості учнівської молоді» Херсонської обласної ради, член журі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                  ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ комунального закладу «Центр науково-технічної творчості учнівської молоді»

Херсонської обласної ради

03.09. 2019   № 84

 

 

Інформаційно-методичні матеріали щодо

 проведенняобласного  заочного конкурсу учнівської

 молоді юних конструкторів, винахідників та раціоналізаторів

 у 2019-20 навчальному році

 

І. Мета конкурсу

 

- виявлення обдарованої і талановитої молоді, схильної до пошуково-

 

конструкторської, раціоналізаторської діяльності;

- залучення учнівської молоді до активного процесу навчання та самоосвіти;

- попередній відбір та залучення учнів до участі в обласному очному конкурсі учнівської молоді юних  винахідників та раціоналізаторів.

 

ІІ.Термін проведення

 

Конкурс проводиться заочно у 2 тури (  І тур - листопад 2019 р.,  ІІ тур - січень 2020 р.).

 Виконані завдання надсилаються до комунального закладу «Центр науково-технічної творчості учнівської молоді» Херсонської обласної ради  за адресою:пр.Ушакова, 27, м.Херсон, 73000.

 

ІІІ.Учасники конкурсу

 

У конкурсі беруть участь здобувачі освіти закладів повної загальної середньої освіти, вихованці закладів позашкільної освіти області.

Вік учасників - до 18 років.

 

ІV.Умови проведення

 

Учасникам надається по 5 технічних (конструкторських) завдань різної складності. За кожне виконане завдання учень одержує бали за зазначеною шкалою оцінювання.

  • за принципово нове, оригінальне  вирішення (підхід до

побудови фізичного чи іншого принципу дії об’єкту)               – 10 балів;

  • за суттєве вдосконалення відомого вирішення схеми

об’єкту або одного з його вузлів                                                  – 6 бала;

  • за несуттєве вдосконалення відомого вирішення

схеми об’єкту

                                                                                                       – 3 бала;

  • за несуттєве вдосконалення відомого вирішення

одного з вузлів об’єкту                                                                     – 2 бал;

  • за наявність та технічну грамотність опису,

креслень, малюнків тощо                                                              – 5 балів.

 

При оцінюванні завдань журі враховує кількість різних варіантів вирішення.

Варіантів вирішення може бути декілька. Максимальна кількість  балів є сумою балів за кожний варіант наданих завдань.  Розв’язання задач потрібно супроводжувати необхідними малюнками, схемами, ескізами, кресленнями, обгрунтуваннями, поясненнями, описами.

Записи слід вести послідовно,  розбірливо і акуратно з використанням загальноприйнятої технічної (фізичної) символіки. За вибором виконавця оформлення розв’язань здійснюється українською або російською мовою.

На титульному листі необхідно вказати своє прізвище, ім’я, по батькові, домашню адресу, телефон, повну назву навчального закладу, клас (курс), а також прізвище, ім’я, по батькові керівника гуртка (секції).

 

V. Підведення підсумків та нагородження

 

Підсумки  конкурсу  підводяться  за  результатами  двох турів у  березні 2020 року.

Переможці заочних турів нагороджуються дипломами комунального закладу «Центр науково-технічної творчості учнівської молоді» Херсонської обласної ради.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання І туру (2019-20 н. р.)

обласного заочного конкурсу юних конструкторів,

винахідників та  раціоналізаторів

 

1. «Дірки в шифері». Попри те, що завдяки розвитку нових технологій у будівництві зараз використовується багато нових покрівельних матеріалів шиферні покрівлі залишаються досить поширеними та популярними через їх порівняно невисоку ціну, простоту влаштування та довговічність. Однак шиферні покрівлі мають ряд суттєвих недоліків головним з яких є крихкість матеріалу. Дірки, що утворюються у листах шиферу на даху (наприклад після падіння каменя з вищого будинку тощо), досить важко “залатати”, особливо, якщо дірка посередині шиферного листа, а нового листа шиферу немає. Запропонуйте ефективний спосіб ремонту окремих дірок на шиферному даху без розбирання покрівлі і суцільної заміни листів шиферу.

2. «Бездоріжжя». Трапляється, що під час переміщення по дорогах без твердого покриття (ґрунтових дорогах тощо) машина застряє в багнюці або у глибокому сухому піску і не може звідти виїхати. Автомобіль або виштовхують вручну (якщо є кому) або витягують іншим транспортним засобом за допомогою тросу (беруть на буксир), або ж користуються лебідкою, один кінець троса якої прикріплюють до дерева чи якогось іншого жорстко закріпленого нерухомого предмета. А що робити за відсутності всього перерахованого? Запропонуйте інший пристрій або спосіб придатний для витягування автомобіля, що застряг.

 3. «Безпечний лом». Лід або утрамбований сніг на тротуарах досить часто розрубують ломами, лопатами або іншими придатними для цього пристроями. При цьому іноді пошкоджується покриття тротуарів. Запропонуйте пристрій, яким би вдавалось успішно розрубувати лід та твердий сніг, але його використання не приводило до завдання шкоди покриттю тротуарів.

  1. «Пилка «Дружба». У домашніх умовах товсті колоди на дрова пиляють дворучною пилкою. Жартома такий інструмент називають «Пилка-«Дружба». Легко здогадатись, що зміст назви полягає в необхідності одночасної роботи двох людей, які по черзі тягнуть полотно ріжучого інструменту до себе. А якщо людині нема з ким пиляти? Користуватись дворучною пилкою як ножівкою не зручно – полотно інструменту досить довге, тому воно гнеться та вібрує. Запропонуйте пристрій за допомогою якого одна людина змогла б сама пиляти дрова дворучною пилкою.

  5.«Каналізація». Відомо, що для «пробивання» труб каналізації використовують гнучкі троси. Вставивши у патрубок трос, ми здійснюємо або поступальний рух того його кінця, що вставлений у «забиту» трубу, або ж рухаємо його вперед з одночасним провертанням. Так ми досить легко звільняємо прохід у трубі. Проте бувають випадки, коли у звуженнях труби (у місцях з’єднання з іншою трубою) утворюється пробка з рідкого жиру або з миючих засобів, зокрема, з мила, позбавитись якої за допомогою звичайного тросу не вдається. У таких випадках пропонують заливати в трубу лужну рідину з умовною назвою «Кріт», яка просто «роз’їдає» цю пробку. Дбаючи про збереженнядовкілля, ми пропонуємо повернутись до механічного руйнування таких пробок. Запропонуйте удосконалення тросу або ж принципово новий спосіб прочистки.

 

 

 

Примітка: Рішення завдань бажано супроводжувати необхідними малюнками, кресленнями, обґрунтуваннями, поясненнями.Учень може отримати додаткові бали за кожний (вірний) варіант рішення.

 

На титульному листі необхідно зазначити: своє прізвище, ім’я, по батькові, домашню адресу, телефон, школу, клас, позашкільний заклад, гурток, прізвище, ім’я, по батькові керівника гуртка (вчителя).Виконані завдання треба надсилати до 20  листопада  2019р. на адресу:73000,  м Херсон, пр.Ушакова, 27 комунальний заклад «Центр науково-технічної творчості учнівської молоді» Херсонської обласної ради.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Останні НОВИНИ

Про підсумки обласного конкурсу учнівської молоді «Космос.Людина. Духовність» у 2

Про підсумки обласних науково- практичних конференцій учнівської молоді юних ви

Про підсумки обласного конкурсу- виставки учнівської молоді зі стендового моделю