Комунальний заклад «Центр науково-технічноїтворчості учнівської молоді»
Херсонської обласної ради
МЕТОДИЧНИЙ БЮЛЕТЕНЬ
Мотивація навчальної діяльності в процесі
пізнавальних ігор та ігрових ситуацій
Укладач: методист
КЗ «ЦНТТУМ» ХОР
Михайловська Г.С.
м. Херсон 2017
Гра, - це шлях дитини до пізнання
світу, в якому вона живе, це іскра,
яка запалює вогник до допитливості”
В.О.Сухомлинський
Мотивація до навчання – одна із головних умов реалізації навчально – виховного процесу. Вона не тільки сприяє розвитку інтелекту, але і є рушійною силою удосконалення дитини в цілому
Навчання має бути творчим, повинно мати незвичні форми для того щоб розвивати фантазію і мислення, а отже формувати особистостей з високим рівнем інтелекту, здатних до створення нових проектів. Заняття обов’язково повинен включати в себе щось нове, незнайоме, цікаве для дітей, інакше вже з гуртків вони почують “нудьгу” на заняттях а це ще більше буде сприяти розчаруванню. Завдання нетрадиційних занять полягає в тому, щоб викликати у вихованців інтерес до навчання, активізувати пізнавальну діяльність і підштовхнути їх до самовизначення, а не просто дати їм набір знань
Мотивація навчальної діяльності в процесі
пізнавальних ігор та ігрових ситуацій ( вихованців молодшого віку)
Для чого використовувати
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
||||
оволодіння навичками
підвищення мотивації
вирішення проблеми
Підходи до використання ігор
- створювати гру на основі навчального матеріалу;
- використовувати готові ігри в аудиторії.
Приклади ігрових ситуацій, застосування яких не потребує значного часу ні на підготовку, ні на проведення. Однак вони сприяють значному пожвавленню дій гуртківців на занятті.
Враховуючи, що молодшідіти часто узагальнюють за несуттєвими ознаками, А. Кобевка радить використовувати вправи на конкретизацію понять. Наприклад:- продовжити ряд слів: транспорт– це...,
Закінчити речення: Геометричні фігури - це…Транспорт – це...
Приклади завдань з метою формування вміння узагалюнювати:
Закінчити речення, вибравши потрібні слова:
Авімоделіст – це людина, яка виготовляє моделі(планерів,автомоделей).
Судномоделіст– це людина, яка виготовляє моделі(військових та цивільних суден, ракетної техніки,).
Крокодил.Доцільно використовувати на заняттях повторення й узагальнення навчальної інформації. Гурток поділяється на кілька команд. Капітану кожної команди вчитель пошепки повідомляє зміст завдання. З допомогою міміки та жестів зміст завдання повідомляються всій групі так, щоб не втратити предметної суті пропонованого для впізнавання об'єкта.
Ланцюжок. Ланцюжки можуть бути різними: ланцюжок думок, ланцюжок відповідей на запитання. Прийом можна використати під час фронтального опитування, з'ясування рівня засвоєння нового матеріалу, розв'язування задач, виконання експериментальних завдань. Пропонована ігрова ситуація сприяє формуванню уваги.
Поради для мотивації навчання
Підтримуйте рівний стиль стосунків між усіма учасниками;
Підбадьорювати коли вони стикаються з труднощами;
Підтримувати позитивний зворотній зв'язок;
Привчати вихованців до пізнавальної праці, розвивати їх наполегливість, силу волю, цілеспрямованість;
Заохочувати виконання завдання підвищеної складності;
вчити чітко визначати мету, завдання.
Гейміфікація сучасні методи мотивації
Гейміфікація (ігрофікація)- (впровадження ігрових технологій в не ігрові ситуації)
як технологія винагород за зроблене може сприяти підвищенню мотивації навчання та поліпшення його якості. гейміфікація – формальна освіта оскільки використовується як система заохочень (позитивні оцінки і перехід до наступного етапу levelup).
Гейміфікація підвищує мотивацію до діяльності, адже у грі зосереджено безліч її точок — змагальність, призові стимули, логіка подолання перешкод тощо. Використання ігрових механік сприяє поліпшенню якості комунікації в команді, виявленню лідерів, зниженню кількості конфліктів, підвищенню загального рівня продуктивності праці, стимулюванню учнів до навчальної діяльності та ін. Гейміфікація підвищує інтерес, заохочує до дії,
Ключові слова:гейміфікація, ігрові механіки, мотивація, ігрове навчання.
Вплив ігри на мотивацію до навчання
( Д.Кларк)
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||