Документи
Методична скриня
МЕТОДИЧНИЙ БЮЛЕТЕНЬ Мотивація навчальної діяльності в процесі пізнавальних ігор

Комунальний заклад «Центр науково-технічноїтворчості учнівської молоді»

Херсонської обласної ради

                                           

 

 

МЕТОДИЧНИЙ БЮЛЕТЕНЬ

Мотивація навчальної діяльності в процесі

пізнавальних ігор та ігрових ситуацій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Укладач: методист

КЗ «ЦНТТУМ» ХОР

Михайловська Г.С.

 

 

                                     м. Херсон 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                     Гра, - це шлях дитини до пізнання

                                                                  світу, в якому вона живе, це іскра,

                                                               яка запалює вогник до допитливості

 

                                                                  В.О.Сухомлинський

 

 

Мотивація до навчання – одна із головних  умов реалізації навчально – виховного процесу. Вона не тільки сприяє розвитку інтелекту, але і є рушійною силою удосконалення дитини  в цілому

 

Навчання має бути творчим, повинно мати незвичні форми для того щоб розвивати фантазію і мислення, а отже формувати особистостей з високим рівнем інтелекту, здатних до створення нових проектів. Заняття  обов’язково повинен включати в себе щось нове, незнайоме, цікаве для дітей, інакше вже з  гуртків вони почують “нудьгу” на  заняттях а це ще більше буде сприяти розчаруванню. Завдання нетрадиційних  занять полягає в тому, щоб викликати у вихованців інтерес до навчання, активізувати пізнавальну діяльність і підштовхнути їх до самовизначення, а не просто дати їм набір знань

 

Мотивація навчальної діяльності в процесі

пізнавальних ігор та ігрових ситуацій                                                                                   ( вихованців молодшого віку)

 

Для чого використовувати

 

 

           
   
     
 

 

 

 

 

 

оволодіння навичками

                                                                                       підвищення мотивації

 

                                                     

 

 

вирішення проблеми

 

 

Підходи  до використання  ігор

 

-         створювати гру на основі  навчального матеріалу;

-          використовувати  готові ігри в аудиторії.

                        

Приклади ігрових ситуацій, засто­сування яких не потребує значного часу ні на підготов­ку, ні на проведення. Однак вони сприяють значному пожвавленню дій  гуртківців  на занятті.

Враховуючи, що молодшідіти  часто узагальнюють за несуттєвими ознаками, А. Кобевка радить використовувати вправи на конкретизацію понять. Наприклад:- продовжити ряд слів: транспорт– це...,

Закінчити речення:  Геометричні фігури - це…Транспорт – це...

Приклади завдань з метою формування вміння узагалюнювати:

 Закінчити речення, вибравши потрібні слова:

 Авімоделіст – це людина, яка  виготовляє моделі(планерів,автомоделей).

Судномоделіст– це людина, яка  виготовляє моделі(військових та цивільних суден, ракетної техніки,).

Крокодил.Доцільно використовувати на заняттях повторення й узагальнення навчальної інформації. Гурток  поділяється на кілька команд. Капітану кож­ної команди вчитель пошепки повідомляє зміст завдання. З допомогою міміки та жестів зміст за­вдання повідомляються всій  групі так, щоб не втратити предметної суті пропонованого для впізнавання об'єкта.

Ланцюжок. Ланцюжки можуть бути різними: лан­цюжок думок, ланцюжок відповідей на запитан­ня. Прийом можна використати під час фронтального опитування, з'ясування рівня засвоєння нового матеріалу, розв'язування задач, виконання екс­периментальних завдань. Пропонована ігрова си­туація сприяє формуванню уваги.

Поради для мотивації навчання

 Підтримуйте рівний стиль стосунків між усіма учасниками;

 Підбадьорювати коли вони стикаються з труднощами;

 Підтримувати позитивний зворотній зв'язок;

 Привчати  вихованців до пізнавальної праці, розвивати їх наполегливість, силу волю, цілеспрямованість;

 Заохочувати виконання завдання підвищеної складності;

вчити чітко визначати мету, завдання.

 

 

      

    ЦІКАВО ЗНАТИ

Гейміфікація сучасні методи мотивації

Гейміфікація (ігрофікація)- (впровадження ігрових технологій в не ігрові  ситуації)

як технологія винагород за зроблене може сприяти  підвищенню мотивації навчання та поліпшення його якості. гейміфікація – формальна освіта оскільки використовується як система заохочень (позитивні оцінки і перехід до наступного етапу levelup).

 

Гейміфікація підвищує мотивацію до діяльності, адже у грі зосереджено безліч її точок — змагальність, призові стимули, логіка подолання перешкод тощо. Використання ігрових механік сприяє поліпшенню якості комунікації в команді, виявленню лідерів, зниженню кількості конфліктів, підвищенню загального рівня продуктивності праці, стимулюванню учнів до навчальної діяльності та ін. Гейміфікація підвищує інтерес, заохочує до дії,

 

Ключові слова:гейміфікація, ігрові механіки, мотивація, ігрове навчання.

 

Вплив ігри на мотивацію до навчання        

 ( Д.Кларк)

 

                       
    Скругленный прямоугольник: автономія
  Скругленный прямоугольник: Мотивація з середини
      Скругленный прямоугольник: самовпевненість
 
 
 
    Скругленный прямоугольник: Наявність цілі
    Скругленный прямоугольник: Соціальні ініціативи
 
 
    Скругленный прямоугольник: Зворотній зв’язок   Скругленный прямоугольник: випробування
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Останні НОВИНИ
30.11.2018

Oбласна науково-практична конференція учнівської молоді юних винахідників та рац

        22 листопада 2018 року на базі комунального ...
26.10.2018

Конкурс-виставка учнівської молоді зі стендового моделювання військової техніки

        3 10  по 25 жовтня 2018 року на базі комунального ...